In Cautarea Chivotului Legii – 2

Am incercat in postarile Etiopiene sa redau putine amanunte despre cultura lor si istoria atat de interesanta, care intr-un fel incepe cu magica cunostinta dintre Regele Solomon si Makeda, Regina din Saba si ajunge la apogeul creatiei istoriei unui popor care-si bazeaza identitatea nationala pe intamplari petrecute pe alte meleaguri, in legatura cu un alt popor. Aceasta istorie are o dovada: aceasta dovata este Chivotul Legii despre care ei afirma ca ar exista in patrimoniul etiopian pastrat cu sfintenie in biserica Sf. Maria – Maica Domnului din Axum.

1 comentariu
  1. Alexandru Ignat a spus:

    Buna ziua,

    nu sunt sigur de faptul ca putem sustinte in mod legitim ca, spre deosebire de iudaism si crestinism, islamul marturiseste un islam pozitionat deasupra istoriei, si nu in interiorul acesteia. Doua argumente pentru o recunoastere "intra" a prezentei lui Dumnezeu in Islam:
    1) Islamul este, in mod fundamental, o spiritualitate pneumatologica (post "mesianica", in masura in care 'Issâ nu este chiar fiul lui Dumnezeu, dar este undeva pe aproape). Din acesta perspectiva, prezenta in istorie a lui Dumnezeu se face manifesta prin intermediul profetilor si intr-un registru angelologic. Dumnezeu este prezent in istorie, insa doar pe filiera revelatiei sale transmisa ierarhic (descendent) si a interpretarii ierarhizate a acesteia (ascendent).
    De asemenea, in cazul iudaismului mistica slavei, gloriei, lui Dumnezeu (Shekinah sau Kabod) - accentuata in Isaia si Ezechiel - ne permite sa vorbim despre o pneumatologice iudaica, ancorata, inca intr-o asteptare mesianica.
    Doar in cazul crestinismului putem vorbi despre o pneumatologie hristocentrica si despre o hristologie pneumatologica. Doar in crestinismului putem vorbi despre o prezenta de facto, in istorie, a lui Dumnezeu. Daca in cazul iudaismului si al islamului, prezenta lui Dumnezeu in istorie este doar semnalata, asteptata sau soptita, in cazul Crestinismului Cuvantul s-a facut Trup.