In cartea biblica a Genezei ("Facerea) versetele 11:-9 se vorbeste de un turn mitic construit de oameni pentru a "atinge divinitatea", exact in sensul in care am vorbit in postarea anterioara. Cuvantul Babel este dublu in sensul lui, in primul rand, este localitatea Babel-Babilon, al doilea sens este criptic pentru cititorul Bibliei in limba Romana, sa vedem textul:
Publicat la 3 aprilie 2009 (14:19)
de Theophyle
Nu am crezut vreodata ca muzica unui popor relativ omogen rasial poate fi atat de diferita in influente, context, lirica, melodica si nuante instrumentale. Calsificarea "normala" in clasic, folk si pop nu poate fi aplicata in India sub nici o forma. Cateva date statistice pentru cititor. Religiile Indiene se pot clasifica in 2 categori, religii originale indiene si "importate": Brahmanismul, Hinduismul, Sikhismul, Budismul şi Jainismul îşi au originea în India, în timp ce Islamismul şi Creştinismul sunt religii “importate”. In India (politicâ – fara Pakistan, Bangaladesh si Srilanka) traim astazi Hindusi 80.5 % (830 de milioane), Musulmani 13 % (139 de milioane), Crestini 2.34 % ( 24 de milioane), Sikhs 1.86 % (19 milioane), Budisti 0.8% (8 milioane), Jansenisti 0.4% ( 4.2 milioane), si alte religii 0.5-0.6% (6.6 milioane). Daca este sa vorbim de India istorica se mai poate vorbi de inca, in Sri Lanka cu 21 de milioane de locuitori, majoritar Budisti 70%, Pakistan cu 166 de milioane, 95 % Musulmani, si Bangaladesh cu 150 de milioane, 83 % Musulmani. Statele Himalaiene-Tibetane (Nepal cu 28 de milioane, 80% Hindusi si 7% Budisti, Tibet si Butan inca 3 milioane majoritar Budisti.)

Linkuri :
http://www.youtube.com/watch?v=blbG8uEvMGE
http://www.youtube.com/watch?v=lvedtf_mZvU
http://www.youtube.com/watch?v=g6Fvfry_VtY
Publicat la 2 aprilie 2009 (18:11)
de Theophyle
De la inceput trebuie sa subliniez ca putinele mele cunostinte arhitecturale sunt la nivelul unui amator informat si de aceea voi ramane in parametrii istoriei, lingvisticii, eventual arheologiei si pe teritoriul cunoscut de mine al ideilor religioase, care eventual pot fi considerate legate de locaşurile prezentate. Asadar asteptarile cititorului nu trebuie indreptate spre constructia fizica, ci spre ceea ce reprezinta ea. Primul locaş pe care doresc sa-l prezint este ziguratul. Originar in Orientul Mijlociu, poate fi considerat o forma tranculturala de constructie cu caracter religios.
Articolul integral poate fi citit pe PoliteiaWorld
Publicat la 1 aprilie 2009 (14:27)
de Theophyle
Hatuşa a fost capitala regatului Hatian si al imperiului Hitit (numele asemanator este absolut intamplator). Doua popoare diferite care au populat Asia Mica (Anatolia) in mileniile 2 si 3 i.Hr. Despre Hatieni (sau Hati) stim foarte putin, majoritatea lucrurilor stiute sunt din surse Hitite si din texte bilingve care s-au pastrat in biblioteca din Hatuşa. Cateva lucruri despre Hatieni: ei nu erau nici semiti si nici indo-europeni (la fel ca sumerieni), locul de bastina a fost probabil nord-vestul Caucazului, limba vorbita nu era nici semita si nici indo-europena, astazi este clasificata (dupa parerea mea, fortat) drept circasiana (poparele care au populat suprafata dintre vestul marii Baltice si estul marii Negre) limba apropiata de limba abhaza de astazi.
Articolul integral pe PoliteiaWorld
Publicat la 30 martie 2009 (11:44)
de Theophyle
Nota: Mithraismul din secolele 1 – 4 d.Hr., principal adversar al Crestinismului primar in Imperiul Roman, NU este identic cu Mitraismul antic despre care vorbim in aceasta postare
Muzica antica Persana a cunoscut doua perioade distincte, prima pre-islamica cunoscuta drept Khonyâ-ye Bâstâni Irâni si a doua dupa islamizarea Iranului cunoscuta sub numele Mousiqi-e aseel. Nu pot sa vorbesc despre muzica persana fara cateva date extrem de superficiale despre istoria si religia persana antica. Persanii de azi, adica iranieni sunt urmasi unui mare popor care a stapanit odata intregul Orient Mijlociu, sudul Europei si au ajuns pana la Dunare. Contrar perceptiei generale ei nu sunt arabi si nici macar semiti. Persani sunt prima hegemonie Indo-Europeana (majora, a exista o alta insa mult mai minora si de scurta durata, cea a Hititilor) in Orientul Mijlociu. Etnogeneza persana contine doua elemente, cea nordica care este reprezentata printr-o migratie din India-Pakistan, si cea sudica reprezentata de Elamiti, un al doilea component al natiuni iraniene de astazi. Persanii joaca un rol primordial in religia Israelita si Crestina. Dupa cucerirea imperiului neo-Asirian (vezi postarea despre Aşurbanipal), marele rege Persan Kuruš-Cyrus I-Cirus I, le-a permis evreilor sa se intorca acasa si sa-si construiasca noul Templu in Ierusalim. Intoarcerea Evreilor la Ierusalim impreuna cu scrierile sfinte care au fost partial redactate in acest timp, inseamna (de-iure) si inceputurile proto-Crestinismului (Cartea lui Daniel). Evreii au adus cu ei un nou element de baza astazi in teologia Judeo-Crestina, "judecata-de apoi"; angeologia (ingeri si diavoli), dualismul religios, etc. Influenta Zoroastriana asupra teologiei Judeo-Crestine a fost enorma, mult mai mare decat doresc uni sa o recunoasca. Colac peste pupaza, cum zice inteleptul popular roman, de vreo zece ani circula zvonul unor manuscrise vechi gasite pe valea Khaburului (locul de rezidenta major al diasporei ebraice) care indica clar ca Zarathustra (Zoroaster) si un mare profet Evreu ar fi fost aceasi persoana, si ca evrei sunt si de fapt initiatori zoroastrismului, fosta secta Ebraica in diaspora. Deoarece in zilele noastre, Ahemdinajah si Bibi Netaniahu au un chef nebun sa se bombardeze reciproc, sper ca voi avea sansa in sa mai apuc confirmarea sau infirmare acestor zvonuri. Muzica antica Persana este de fapt muzica sacra Zoroastrian. Aceasta religie are accente muzicale extrem de pronuntate, muzica fiind o parte integrala din riualul religios. Urmele acestei muzici rituale sunt extrem de vechi. Imperiul Elamit (3,500-644 i.Hr.) unul din cele doua elemente ale etnogenezei persane a cunoscut muzica sacra si inperioada ante-zoroastriana. Principalul instrument muzical persan (pina in zilele noastre) un fel de luta sau cobza, pe numele barabat (in muzica islamica se numeste - oud) dateaza de pe atunci. Muzica Elamita considerata proto-Persana era dedicata zeului Mitra, zeul principal in mitologia indo-europena (probabil un fel de stamos a lui Zamolxis, care este dupa parerea mea un fel de sincrezie intre Mitra si fenicianul Okhon). Transformarea lui Mitra in Amesha Spenta (cele sase scantei divine) si in Ahura Mazda, divinitatea suprema a zoroastrismului. Despre cartea sfanta a zoroastrismului, Avesta veti putea citi astazi pe Bibliophyle o mica relatare analitica. Trebuie de precizat inainte de a trece mai departe la muzica, ca Mithraismul din secolele 1 – 4 d.Hr., principal adversar al Crestinismului primar in Imperiul Roman, NU este identic cu Mitraismul antic despre care vorbim in aceasta postare.
In aceasta perioada pre-Islamica rugaciunile Avestane erau cantate intrun mod numit "gah" coresounzator fiecarei rugaciuni (psalm daca doriti, corespondentul biblic), numita "gath"
Tot ce stim noi despre aceasta muzica (si stim enorm de mult) o stim datorita marelui medic, filozof, poet, scriitor si muzician musulman-Persan Al-Farabi in carte lui nemuritoare (de care ma voi ocupa in 3 postari, viitoare), numita in original Kitab al-Musiqa al-Kabir, tradusa gresit in occident sub titlul Marea Cartea a Muzicii, cand de fapt traducerea arhaica insemna "Cartea Muzicii Minunate"
Materialul in majoritatea lui pentru aceasta postare a fost pus la dispozitia cititorilor de Professor Emeritus Martin Fourman, care a fost ridicat de mine la rangul de Professor Angelicus. Materialul istoric si religios redactat de mine, majoritar din carti si articole publicate de mine.
Cateva melodii recente care incearca un fel de neo-clasicism persan
http://www.youtube.com/watch?v=qt0T0wSILZo
http://www.youtube.com/watch?v=pCsgDszjynI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KQpDFis9Tkc&feature=related
Abonați-vă la:
Postări (Atom)