O istorie a Rusofilismului in Romania – despre slavofilism (1)

Greu de a detasa rusofilismul de contextul istoric al diferentelor culturale si sociale dintre latinitatea romaneasca si influentele politice, culturale si religioase ale lumii slave inconjuratoare. Influenta slava asupra tarilor romanesti este ancestrala, cea politica insa s-a accentuat si a devenit pregnanta numai in secolul al XVI-lea si inceputul al secolului al XVII-lea pe timpul domniilor familiei Movilă (Moghilă), dusmani ai lui Mihai Vitreazul, aliati ai polonezilor si pusi pe tron de ei. Rusofilia directa a ajuns la apogeul ei pe timpul lui Dimitrie Cantemir la inceputul secolului al XVII-lea.

Cititi si comentati articolul pe portalul PoliteiaWorld

2 comentarii
  1. razvan a spus:

    e binevenita seria asta
    strict la obiect eu am citit doar besancon "originile intelectuale ale leninismului", dar m-am speriat de ce am vazut acolo


  2. Unknown a spus:

    am citit, foarte interesant