Teza Profesorului Djuvara legata de identitatea lui Negru Vodă si povestea "Descălecarii" sunt posibile, nu stiu insa cat sunt de probabile. Pana la urma o ipoteza este totusi o ipoteza. Cartea Profesorului Neagu Djuvara trateaza despre istorie si nu este neaparat o istorie adevarata. Cele doua teze existente – prima, care sustine o etnogeneza pur daco-romana si o a doua, care genereaza o etnogeneza minoritara a daco-romanilor in nasterea poporului roman sunt ambele plauzibile, numai una insa poate fi adevarata. Fiind un invatacel al istoriei antice pot sustine un singur lucru: poporul roman, la fel ca majoritatea popoarelor europene, este o sincrezie intre cei care au trait pe acest pamant - sedentarii si cei care au trecut peste aceste meleaguri - migratorii.
Cred cu tarie ca primii boieri romani au fost de origina slava. "Mai mari ai tarii" (maiores terrae) pomeniti de Diploma Ioanitilor din 1247 au avut in marea lor majoritate nume slave Mircea, Radu, Vintila, Vladislav, Vlad etc. Primii potentati ai spatiului nord dunarean au aparut pe timpul primului ţarat bulgar, în veacul al IX-lea, si au fost de fapt cneji slavi.
Elementul turanic este si el extrem de pronuntat in onomastica inceputurilor romanesti. Nume precum: Aga, Aslan, Balaban, Basaraba, Beldiman, Berindei, Buzdugan, Caraiman, Gurman, Itu, Sisman, Soltan, Tâncaba, Toxaba sunt toate de origine pecenego-cumane.
Unicul document existent in care gasim numele tatalui lui Basarab este un manuscris al regelui Ungariei Carol Robert din 26 noiembrie 1332, doi ani dupa dezastrul zis "de la Posada" , prin care rasplateste pe un comite Laurentiu de Zarand pentru vitejia lui în respectiva lupta, act în care îl pomeneste pe Basarab, filium Thocomerii - deci Basarab, fiul lui Thocomerius. Istoricii nostri s-au grabit sa identifice Thocomer sau Thocomeriu cu numele slav Tihomir. Marele orientalist roman Aurel Decei a facut observatia ca numele din documentul ungar se asemana mult mai mult cu numele cuman Toctomerie, întâlnit în analele rusesti. Istoriografia Romaneasca insa îi orienteaza spre un original slav Tihomir. Asadar, intorcandu-ne la Basarab (Basaraba), nume clar turanic (cuman), ne putem intreba cum acest domn intemeietor al Tarii Romanesti are un tata cu un nume slav, sau poate nu este slav ci este cuman, asa cum Aurel Decei insista. Ei bine, probabil ori numele Thocomerius, fost cuman este imprumutat de la slavi, ori Basarab, urmas de origine slava si-a imprumutat numele cuman, care ar insemna " stapân, dominant.”
Chestia cu onomastica poate da indicatii, in nici un caz difinitive si in nici un caz nu pot constitui o dovada. Trebuie de mentionat cateva lucruri importante inainte de sfarsitul acestor postari. De la cucerirea romana si chiar dupa retragerea romanilor a existat o populatie geto-daca-romana pe teritoriul Romaniei de astazi. In nordul Romaniei au existat intotdeauna daci neasimilati in cultura romana - asa zisi carpi (daci libaeri). Aceasta populatie nu s-a evaporat, ci a ramas chiar si pe timpul migratiilor, care au durat apropape 700 de ani pe teritoriul Romaniei. Aceste migratii mai indelungate (din punctul de vedere al perioadei istorice) au lasat urme profunde in etnogeneza poporului si culturii romanesti.
Mulţumesc pentru atenţionare, Teofil!